خبر های دانشگاه پیام نور

خبر های دانشگاه پیام نور

خبر های دانشگاه پیام نور

خبر های دانشگاه پیام نور

خبر های دانشگاه پیام نور

بایگانی

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تقدیر فدراسیون تیر اندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران از ریاست دانشگاه پیام نور

رئیس فدراسیون تیر اندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران در بازدید از اردوی تیم ملی، از دکتر رستمی ابوسعیدی ریاست دانشگاه پیام نور تقدیر کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور در بازدید از اردوی تیم ملی که در دانشگاه پیام نور خراسان شمالی مستقر است ضمن ابراز تقدیر و سپاسگزاری به دلیل میزبانی همراه با ورزش دوستی و ایجاد فضای عاطفی و اخلاقی دلنشین، از زحمات سرپرست دانشگاه پیام نور استان نیز به خاطر فراهم آوردن چنین فضایی تقدیر نمود.

در متن تقدیر نامه رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور از دکتر رستمی ابوسعیدی و دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد آمده است:

دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد با درایت، عنایت و اهتمام ویژه جناب آقای دکتر جلیل مسعودی فرد سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، ضمن استقبال از ورود تیم ملی و میزبانی ورزشکاران، نمونه خوبی از ورزش دوستی، میهمان نوازی و ادب حضور را به نمایش گذاشته و زمینه و فضای عاطفی و اخلاقی دلنشین وبه یاد ماندنی را فراهم آوردند.

به پاس لطف، ادب و محبت ایشان و همکارانشان بر خود فرض می دانم تا مراتب را به استحضار حضرتعالی برسانم و بدینوسیله از شما و جناب آقای دکتر مسعودی فرد سپاسگزاری نمایم.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور تغییر کرد

ابوالفضل فراهانی به سمت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور منصوب شد.

علی اصغر رستمی ابوسعیدی ، رئیس دانشگاه پیام نور در حکمی ابوالفضل فراهانی را به سمت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور منصوب کرد.

فراهانی پیش از این مسوولیت سرپرستی دانشگاه پیام نور و معاونت پژوهشی، معاونت سنجش ، ریاست دانشکده علوم انسانی و مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی مراکز بین الملل دانشگاه پیام نور را نیر برعهده داشته است.

مراسم تودیع و معارفه معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور روز گذشته در سازمان مرکزی برگزار شد.

پیش از این محمد جمال زاده سرپرستی معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور را برعهده داشت.

________________________________________

دکتر فراهانی در مراسم معارفه خود:

ماندگاری و موفقیت ما در گرو رساندن دانشگاه به جایگاه واقعی است

دکتر فراهانی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور باید نسبت به بازیابی هویت و جایگاه خود برنامه ریزی داشته باشد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم مورد انتخاب مطلوب تر داوطلبان قرار گیریم باید برنامه دقیق مطالعاتی داشته باشیم و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در مراسم معارفه خود افزود: همه اعضای خانواده چهارده هزار نفری دانشگاه پیام‌نور باید به این باور برسند که ماندگاری و موفقیت ما در گرو رساندن دانشگاه به جایگاه واقعی خود است.

وی با عنوان اینکه همه در این مسیر مسئول هستیم، غفلت از توانمندی‌های اداری و آموزشی کارکنان اداری در شرایط فعلی را به مصلحت دانشگاه ندانست.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

دانشجویان ملزم به گذارندن درس مبانی کامپیوتر شدند

دانشجویان تحصیلات تکمیلی براساس بخشنامه وزارت علوم ملزم به گذراندن درس مبانی کامپیوتر ( یا برنامه نویسی کامپیوتر ) در یکی از مقاطع تحصیلی (تمام رشته ها)هستند.

با توجه به بخشنامه وزارت علوم که گذراندن درس «مبانی کامپیوتر» را در یکی از مقاطع تحصیلی و در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی الزامی اعلام کرده است، دانشجویان تمام رشته ها ملزم به گذراندن درس مبانی کامپیوتر (یا برنامه نویسی کامپیوتر) در یکی از مقاطع تحصیلات تکمیلی شدند.

دانشجویان کارشناسی ارشد در صورتیکه این درس را در مقطع کارشناسی نگذرانده باشند بایستی ترم اول و دوم درس مذبور را اخذ کنند.

 


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

اهم برنامه های نهاد نمایندگی رهبری برای دانشگاهیان پیام نور

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: برنامه‌هایی همچون توانمندی ائمه جماعت سراسر کشور و ارتقای اساتید و دانشجویان با استفاده از اساتید به‌نام کشور و اعتکاف را در سال آینده برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صادق جمشیدی راد، با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور تدوین شده که دانشجویان از آن بهره می‌برند، اظهار کرد: با اینکه سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و حضور در بسیاری از کلاس‌ها اجباری نیست، با این حال شور و نشاطی که در این دانشگاه وجود دارد را در کمتر دانشگاهی در سطح کشور می‌توان یافت.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور صرفاً مختص دانشجویان نیست بلکه با در نظر گرفتن جمعیت اساتید و کارمندان برنامه هایی نیز برای این قشر دانشگاهی داریم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری جشنواره هفتاد و دو خط اشک، ادامه داد: برای استان‌هایی که برادران اهل سنت هستند سعی کردیم اشعاری که علما و بزرگان اهل سنت درباره اهل بیت (ع) سروده‌اند، را در برنامه جشنواره قرار دهیم.

جمشیدی راد تصریح کرد: برنامه‌هایی همچون توانمندی ائمه جماعت سراسر کشور و ارتقای اساتید و دانشجویان با استفاده از اساتید به‌نام کشور و اعتکاف را در سال آینده برگزار می‌کنیم. میزگردهای علمی را نیز تشکیل دادیم که بتواند پاسخگوی سوالات دانشجویان باشد. به عنوان نمونه بحث حجاب و عفاف را با حضور اساتید معارف، جامعه‌شناسی و روانشناسی برگزار کردیم که دانشجویان مجاب شوند.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

جزئیات آزمون ارشد فراگیر نوبت شانزدهم پیام نور / آزمون فاقد نمره منفی

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت شانزدهم (سال95) پنجشنبه 13 اسفند برگزار می شود و کارت ورود به جلسه در روزهای 10 تا 12 اسفند به صورت اینترنتی توزیع می شود.

دکتر حسین توکلی ، مشاور عالی سازمان سنجش افزود: 64 هزار و 543 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت شانزدهم (سال 95) ثبت نام کرده اند که از این تعداد 31 هزار و 146 نفر معادل 48.32 درصد داوطلبان زن و 33 هزار و 397 نفر معادل 51.77 درصد داوطلبان مرد هستند.

وی افزود: کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای آن از روز دوشنبه 10 اسفندماه تا چهارشنبه 12 اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود و داوطلبان ضرورت دارد در این مهلت با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به آزمون اقدام کنند.

توکلی اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش درباره نحوه توزیع کارت، رفع نقص و سایر موارد بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد.

وی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه 95 (نوبت شانزدهم) دانشگاه پیام نور صبح پنجشنبه 13 اسفند در 99 شهرستان برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: برای ورود به جلسه آزمون، همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه عکس دار و پرینت کارت آزمون ضروری است. فرآیند آزمون از ساعت 8:30 صبح آغاز می شود و درب حوزه های امتحانی نیم ساعت پیش از فرآیند آزمون بسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر یک از داوطلبان یک بسه مجموعه سئوالات داده می شود که با توجه به اینکه دفترچه سئوالات شخصی سازی شده است شماره داوطلب و نام و نام خوانوادگی داوطلب بر روی بسته ها درج شده است. دفترچه ها دارای تنوع بوده و با عناوین B.C.D.E تقسیم شده اند.

توکلی اظهار داشت: سئوالات آزمون به صورت چهار گزینه ای است و این آزمون نمره منفی ندارد. در صورتی که داوطلب بیش از یک پاسخ به سئوال بدهد آن پاسخ حذف شده و نمره ای به آن داده نمی شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر مهرماه 95 دانشگاه پیام نور  20 هزار و 960 هزار است.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

رتبه نخست دانشگاه پیام نور در کیفیت آموزش

رییس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان گفت: دانشگاه پیام‌نور توانسته است از نظر کیفیت آموزش و سطح علمی دانشجویان، رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کند.

احسان توابی عنوان کرد: دانشگاه پیام‌نور از نظر فعالیت‌های پژوهشی باتوجه به آمار ISC، جزو هشتمین دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود و همچنین در زمینه کارهای فرهنگی و ورزشی همیشه جزو 10 دانشگاه برتر است، چراکه اولویت دانشگاه پیام‌نور پس از تحصیل انجام فعالیت‌های کار فرهنگی است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده در این دانشگاه، افزود: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در سال‌جاری دانشگاه شامل یادواره شهدای 175شهید دریادل، جشنواره ملی کانون ملی قرآن و عترت، مسابقات قرآنی در بخش‌های مختلف، اعزام دانشجویان و اساتید به ضیافت ‌اندیشه در مشهد، قهرمانی بدمینتون کشوری، اعزام دانشجویان به مسابقات سازه‌های ماکارونی در کرمانشاه و کسب مقام اول توسط دانشجویان و غیره است.

توابی در خصوص رفع مظلومیت از دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه صد درصد بومی بوده که بیشترین جمعیت دانشجویی را در بین دانشگاه‌ها به خود اختصاص داده است و همچنین این دانشجویان جزو مستعدترین دانشجویان هستند و این موضوع را آمار قبولی دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد نشان می‌دهد.

وی دامه داد: باتوجه به اینکه دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه کتاب محور است دانشجویان باید برای قبولی تلاش کنند و باز هم آمار قبولی دانشجویان در کارشناسی‌ارشد ثابت می‌کند که جزو باسوادترین دانشجویان هستند و می‌توانند با امکانات به شکوفایی برسند و در کل این دانشگاه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند مکمل خوبی برای آموزش و پژوهش باشد.

رییس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان خاطرنشان کرد: از خصوصیات دانشگاه پیام‌نور، مجازی بودن کلاس‌ها و تحصیل به‌صورت الکترونیکی است که در این صورت نیازی به حضور فرد در کلاس نیست؛ همچنین امتحانات این دانشگاه جزو استانداردترین امتحانات دنیا محسوب شده که به‌صورت متمرکز و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

اعتبار پژوهانه سال 94 اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور ابلاغ شد

دکتر علیپور با عنوان اینکه ابلاغیه پژوهانه سال 1394 مربوط به آثار پژوهشی سال 1393 از 19 بهمن ماه سال جاری صادر شده واز طریق سامانه گلستان پژوهشی برای اعضای علمی قابل دسترسی است، اظهار داشت: طبق مفاد آئین نامه پژوهانه سال 1393 و با رعایت کامل ضوابط و مقررات، اعضای هیأت علمی دانشگاه در صورت تأمین اعتبار می توانند نسبت به جذب این اعتبار اقدام نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور افزود: در صورت عدم احراز اصالت آثار پژوهشی بارگذاری شده در سامانه گلستان در هر زمان اعتبار پژوهشی تخصیص یافته قابل تغییر است.

وی درخصوص نحوه دسترسی به ابلاغیه پژوهانه، جدول امتیاز و ریز امتیاز فعالیت ها اظهار داشت: کلیه اعضای هیات علمی برای مشاهده گزارش های مورد نیاز در این خصوص می توانند از مسیرهای زیر اقدام نمایند:

الف) ابلاغیه پژوهانه : گزارش 5380 از مسیر پژوهش – گزارش های پژوهشی – اعتبار ویژه پژوهشی- فرم اعتبار ویژه پژوهشی

ب) جدول امتیاز : گزارش 714 از مسیر پژوهش – امتیازهای آموزشی و پژوهشی – گزارش – جدول امتیاز فعالیت های آموزشی و پژوهشی (دانشکده)- ( نوع امتیاز 41 – مشاهده گزارش)

ج) ریز امتیاز فعالیت ها : گزارش 878 از مسیر پژوهش – امتیازهای آموزشی و پژوهشی – گزارش – امتیازهای اساتید در فعالیت های گوناگون (نوع امتیاز 41 – مشاهده گزارش)

 


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

برگزاری کارگاه های پژوهشی و کارآفرینی در دانشگاه پیام نور استان کرمان

کارگاه‌های دوره‌ای روندها و فرایندهای پژوهشی و کارآفرینی در مراکز محل خدمت اعضا هیات علمی دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد.

رییس اداره پژوهش و کارآفرینی استان کرمان گفت: حوزه پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان کرمان در راستای رفع ابهامات و مشکلات پژوهشی و همچنین بسط فرهنگ کارآفرینی در بین اعضا هیات علمی، کارگاه های یک روزه روندها و فرایندهای پژوهشی و کارآفرینی در مراکز محل خدمت اعضا علمی برگزار کرد.

دکتر خلیلی افزود: تیم پژوهش و کارافرینی استان کرمان برای ارتباط مستقیم با اعضا هیات علمی علاوه بر ارائه آخرین آیین نامه های پژوهشی و موارد مرتبط با سامانه گلستان پژوهشی، شرکت های دانش بنیان،مشکلات و ابهامات مطرح شده توسط اعضا را برطرف می کنند.

شایان ذکر است این کارگاه تا به حال در سه مرکز سیرجان، رفسنجان و جیرفت برگزار و تاپایان امسال در تمامی مراکز استان برگزار می گردد.


 

  • amin amin
  • ۰
  • ۰

امکان انتخاب واحد پیام نور برای دانشجویان بدهکار فراهم شد

تسهیلات جدید برای ثبت نام دانشجویان بدهکار / امکان ثبت نام و انتخاب واحد در نیمسال دوم 95-94 برای دانشجویان پیام نوری که بدهی شهریه دارند فراهم شد.

کلیه دانشجویانی که به دلیل بدهی قبلی موفق به انجام انتخاب واحد نشده اند می توانند صرفاً با پرداخت شهریه ثابت ترم جاری نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

دانشجویانی که بدهی شهریه دارند با مراجعه به منوی آموزش -> شهریه -> پرداخت های الکترونیکی دانشجو ، کل مبلغ شهریه ثابت و بدهی قبلی به دانشجو نمایش داده می شود که دانشجو می تواند با تغییر مبلغ در گزینه ”مبلغ پرداختی” بر اساس میزان مبلغ شهریه ثابت اعلام شده در پردازش ثبت نام اصلی نسبت به پرداخت شهریه ثابت اقدام نماید.

امکان ثبت نام و انتخاب واحد از طریق کاربران ارشد سیستم گلستان در مراکز و واحد ها میسر می باشد و  دانشجو بعد از اینکه شهریه ثابت رو پرداخت کرد به آموزش مرکز خود حداکثر تا تاریخ 15 اسفندماه 94 مراجعه نموده تا کنترل پایان ثبت نام رو براش غیر فعال کنند و انتخاب واحد رو انجام دهد.

امکان پرداخت مابقی بدهی دانشجو پس از نهایی شدن انتخاب واحد تا 10 روز مانده به شروع امتحانات ، امکان پذیر می باشد. (+کاملترین راهنمای تصویری پرداخت شهریه پیام نور)

 

دانشجویان متقاضی می بایست از یکی از روشهای زیر نسبت به پرداخت شهریه ثابت نیمسال جاری اقدام نمایند:

روش اول : (منوی آموزش -> شهریه -> پرداخت های الکترونیکی دانشجو) تغییر مبلغ در گزینه ”مبلغ پرداختی”  بر اساس میزان شهریه ثابت مشاهده شده در منوی ثبت نام اصلی و پرداخت شهریه.

روش دوم : (منوی آموزش -> گزارش های آموزش -> شهریه -> پرداخت ها -> 264-گزارش تولید شماره سریال پرداخت بانک)  ثبت شماره دانشجویی و مبلغ  شهریه ثابت مشاهده شده در منوی ثبت نام اصلی و پرداخت شهریه.


  • amin amin
  • ۰
  • ۰

اعلام جزئیات انواع وام های دانشجویی پیام نور/ سقف وام شهریه

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور جزئیات انواع وام های دانشجویی و سقف و مقدار وام شهریه دانشجویان این دانشگاه را در مقطع مختلف تشریح کرد.

مهر – محمد اورکی با اشاره به سقف وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: سقف این وام در مقطع کارشناسی هر ترم  ۳۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی ارشد هرترم یک میلیون ۱۵۰ هزار تومان و در مقطع دکتری هر ترم  ۲.۵ میلیون تومان است که صندوق رفاه دانشجویان اعتبار آن را تامین می کند.

وی ادامه داد: در نیمسال تحصیلی گذشته ۷ میلیارد تومان معادل ۷۰ میلیارد ریال به دانشجویان وام شهریه اختصاص داده شد و در نیم سال دوم نیز ۷.۵ میلیارد تومان برای کل دانشگاه توزیع شده است.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: همچنین بنیاد علوی با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار به دانشجویان دانشگاه پیام نور اختصاص داد که این وام بیشتر ویژه دانشجویان بی بضاعت و بدون کارمزد است.

وی ادامه داد: یک نوع وام دیگر نیز تحت عنوان «سبد مادران شیرده» به دانشجویان باردار تعلق می گیرد. این وام از دوره ۳ ماهگی بارداری تا ۶ ماهگی نوزارد با هماهنگی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به متقاضیان اختصاص می یابد.

وی خاطرنشان کرد: این وام بلاعوض به دانشجویان مادر سرپرست خانوار و یا دانشجویانی که همسرشان باردار است در مناطق کم برخوردار و محروم تعلق می گیرد.

اورکی افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور علاوه بر وام های مذکور می توانند از بانک های صادرات و تجارت براساس رایزنی های صورت گرفته وام دریافت کنند.

وی افزود: بالغ بر ۴۰ هزار نفر از دانشجویان هم از طریق سیستم گلستان برای دریافت وام شهریه متغیر از بانک تجارت تا کنون ثبت نام کرده اند، این دانشجویان بدهکار بوده و با ورود به سیستم گلستان و پرداخت وام شهریه ثابت می توانند برای دریافت وام شهریه متغییر ثبت نام کنند.

اورکی افزود: بانک صادرات نیز براساس تفاهم نامه ای که بین دانشگاه و این بانک منعقد شده ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای دریافت وام به دانشجویان مقاطع مختلف اختصاص داده است که تاکنون بالغ بر ۴۰ هزار نفر از دانشجویان برای دریافت این وام ثبت نام کرده اند. 

 


  • amin amin